STO-reisgarantie


Wat is STO-reisgarantie?

STO-reisgarantie is een garantieregeling waarmee reisorganisaties kunnen voldoen aan de wettelijk verplicht gestelde garantieregeling. Deze garantieregeling zorgt ervoor dat u als reiziger verzekerd bent dat uw reisgeld veilig staat. U loopt nooit meer het risico dat u uw vooruitbetaling, en daarmee uw vakantie, kwijtraakt door een faillissement van de reisorganisatie of door oplichting. Maar ook als u op reis bent en daar strandt door een faillissement van de reisorganisatie is STO er voor u. Zij zorgen ervoor dat u, uw reis kan afmaken en indien de reisovereenkomst de heen- en terugreis omvat, u terug naar huis kan keren. Zo kan u met een gerust hart op reis gaan en zorgeloos genieten van uw welverdiende vakantie.

Hoe werkt STO-reisgarantie?

Als reiziger betaalt u de reissom vóór aanvang van de reis aan Stichting Derdengelden Certo Escrow. Deze stichting wordt beheerd door Certo Escrow, een door DNB vrijgestelde betaaldienstverlener. Uw reissom wordt hier gewaarborgd totdat de geboekte reis is afgelopen. De dag na terugkomst geeft de stichting de gelden vrij aan de reisorganisatie. Indien de reisorganisatie niet aan haar verplichtingen kan voldoen, zal Certo Escrow de gelden vrijgeven aan Stichting Take Over (STO). STO zal deze gelden gebruiken om u terug te betalen, de reis door een andere reisorganisatie uit te laten voeren of indien de reisovereenkomst de heen- en terugreis omvat, u terug naar huis te laten keren

Met STO-reisgarantie is uw reisgeld volledig beveiligd tegen een eventueel faillissement of surseance van betaling van de reisorganisatie. U bent er dus in alle gevallen van verzekerd dat u bij STO-reisgarantie in goede handen bent!

Waar moet u als reiziger op letten?

Waar u als reiziger op moet letten om er zeker van te zijn dat uw reis onder STO-reisgarantie valt:

  1. Controleer of de reisorganisatie daadwerkelijk vermeld wordt op deze website van STO-reisgarantie onder aangesloten reisorganisaties.
  2. Controleer in de reisvoorwaarden of er duidelijk vermeld wordt dat, in geval van faillissement of surseance van betaling van de reisorganisatie, de bij Stichting Derdengelden Certo Escrow gewaarborgde reisgelden worden vrijgegeven aan STO.
  3. U betaalt altijd aan Stichting Derdengelden Certo Escrow via de online betaaldienst van Certo Escrow. Heeft u een reis geboekt met STO-reisgarantie, dan is het van belang dat u NOOIT betaalt op een andere rekening dan die van Stichting Derdengelden Certo Escrow. Na ontvangst van de boekingsbevestiging van uw reisorganisatie, krijgt u van Certo Escrow per e-mail een uitnodiging tot betaling van de boeking. U betaalt dus niet meer rechtstreeks aan de reisorganisatie!
  4. Uw reissom moet altijd vóór aanvang van de reis ontvangen zijn door Stichting Derdengelden Certo Escrow.

Mocht u vragen hebben of twijfelen of de reisorganisatie aan de hierboven genoemde eisen voldoet, dan kunt u contact opnemen met STO via info@sto-reisgarantie.nl.

STO-reisgarantie is een Stichting en staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 57701156

U kunt contact opnemen door te mailen naar info@sto-reisgarantie.nl of indien u een faillissement of surseance van betaling wil melden naar failliet@sto-reisgarantie.nl