Informatie voor reisorganisaties

Pakketreisaanbieders   Niet-pakketreisaanbieders   Kosten STO reisgarantie   Aanmelden

 > bron: ACM.nl 19-10-2013
ACM -Autoriteit Consument en Markt regelgeving
zie ook https://www.richtlijnpakketreizen.nl/

Een pakketreis is een combinatie van reisdiensten. Reisdiensten zijn er in vier categorieën:
- Vervoer
- Verblijf
- Huurauto’s of de verhuur van andere gemotoriseerde voertuigen
- Overige toeristische diensten

Van een pakketreis is sprake als er uit minstens twee categorieën reiselementen zijn opgenomen. Dus een vlucht en een vlucht of twee hotels zijn geen pakketreis. Maar een hotel en een vlucht zijn wel een pakketreis. De overige toeristische diensten moeten breed gezien worden: zoals excursies, toegangskaarten voor attractieparken, sportwedstrijden of concerten.  Maar er is één voorwaarde aan deze overige toeristische dienst : hij  moet minsten 25 procent uitmaken van de totale reissom.

Indien u pakketreizen verkoopt bent u verplicht een maatregel te hebben genomen tegen faillissement. Bij STO-reisgarantie kunt u hiervoor terecht.

Wat is géén pakketreis?
Een los geboekt vliegticket is géén pakketreis. Een autovakantie met alleen accommodatie, is dat ook niet. Indien u alleen niet-pakketreizen verkoopt bent u niet verplicht een garantieregeling te hebben. Echter zal het door veel consumenten wel op prijs worden gesteld.

STO-reisgarantie is een Stichting en staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 57701156

U kunt contact opnemen door te mailen naar info@sto-reisgarantie.nl of indien u een faillissement of surseance van betaling wil melden naar failliet@sto-reisgarantie.nl

Het melden van een vermoeden van oneigenlijk gebruik van ons logo mag naar info@sto-reisgarantie.nl