Informatie voor reizigers

Veel gestelde vragen

Waar u als reiziger op moet letten

  1. Controleer of de reisorganisatie daadwerkelijk vermeld wordt op de website van STO-reisgarantie onder Deelnemers.
  2. Controleer in de reisvoorwaarden of er duidelijk vermeld wordt dat, in geval van faillissement of surseance van betaling van de reisorganisatie, de bij Stichting Derdengelden Certo Escrow gewaarborgde reisgelden worden vrijgegeven aan STO.
  3. U betaalt altijd aan Stichting Derdengelden Certo Escrow via de online betaaldienst van Certo Escrow. Heeft u een reis geboekt met STO reisgarantie, dan is het van belang dat u NOOIT betaalt op een andere rekening dan die van Stichting Derdengelden Certo Escrow. Na ontvangst van de boekingsbevestiging van uw reisorganisatie, krijgt u van Certo Escrow per e-mail een uitnodiging tot betaling van de boeking. U betaalt dus niet meer rechtstreeks aan de reisorganisatie!
  4. Uw reissom moet altijd vóór aanvang van de reis ontvangen zijn door Stichting Derdengelden Certo Escrow. Reizen waarvan de reisgelden niet op rekening van SDCE staan hebben geen reisgarantie.


Bent u nog niet op reis of bent u al onderweg en raakt de reisorganisatie in de problemen, dan kunt u uw transactie bij Certo Escrow stopzetten. Het geld blijft zolang op de rekening van SDCE staan tot er duidelijkheid is over eventuele financiële nood van uw reisorganisatie.

Bij twijfel of vragen mailt u met info@sto-reisgarantie.nl.

https://www.richtlijnpakketreizen.nl/

STO-reisgarantie is een Stichting en staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 57701156

U kunt contact opnemen door te mailen naar info@sto-reisgarantie.nl of indien u een faillissement of surseance van betaling wil melden naar failliet@sto-reisgarantie.nl

Het melden van een vermoeden van oneigenlijk gebruik van ons logo mag naar info@sto-reisgarantie.nl