Informatie voor reizigers

Veel gestelde vragen

Waar u als reiziger op moet letten

Indien u het logo van STO-reisgarantie aantreft op de website van uw reisorganisatie, checkt u dan bij ons of deze daadwerkelijk is aangesloten.

Lees goed de reisvoorwaarden van uw reisorganisatie. Hierin dient duidelijk te staan dat in geval van faillissement het geld van Stichting Certo Escrow aan Stichting Take Over wordt overgemaakt. U dient deze reisvoorwaarden te accorderen bij boeking.

Heeft u een reis geboekt met STO-reisgarantie, dan is het van belang dat u NOOIT betaalt op een andere rekening dan die van Stichting Derdengelden Certo Escrow (SDCE). Na het ontvangen van een boekingsbevestiging van uw reisorganisatie, krijgt u van Certo Escrow een uitnodiging tot betaling via de e-mail. U dient in te loggen op hun site en kunt kiezen voor een directe betaling via ideal of via een overboeking.

Bent u nog niet op reis of bent u al onderweg en raakt de reisorganisatie in de problemen, dan kunt u uw transactie bij Certo Escrow stopzetten. Het geld blijft zolang op de rekening van SDCE staan tot er duidelijkheid is over eventuele financiële nood van uw reisorganisatie.

Bij twijfel of vragen mailt u met info@sto-reisgarantie.nl

STO-reisgarantie is een Stichting en staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 57701156

U kunt contact opnemen door te mailen naar info@sto-reisgarantie.nl of indien u een faillissement of surseance van betaling wil melden naar failliet@sto-reisgarantie.nl

Het melden van een vermoeden van oneigenlijk gebruik van ons logo mag naar info@sto-reisgarantie.nl